Welcome to:

NILA
Logo

 

למי מיועד הפוסט ?

* למי שאינו מכיר את תחום שיווק השותפים

* למי שכבר עשה את צעדיו הראשונים בשוק ורצה קצת סדר בבלאגן

 

מה נלמד?

* מזה שיווק שותפים

* האם שווה להיות אפיליאייט

* איך מרוויחים מזה

* למה שיווק שותפים נהיתה לאחת משיטות השיווק הנפוצות באינטרנט

 

אז מה זה שיווק שותפים?

Affiliate Marketing – שיווק שותפים – הינה שיטת שיווק מקובלת מאוד ברשת האינטרנט.

מערכת שיווק השותפים בנויה למעשה מחמישה מרכיבים.

הלקוח – אדם המעוניין לרכוש מוצר כלשהו.

יצרן/מפרסם – אדם/חנות/ארגון המעוניינים למכור מוצר כלשהו.

מוצר – פריט דיגיטלי או ממשי העומד למכירה.

משווק שותף (Affiliate) – אדם הפועל כשותף של היצרן/מפרסם ומסייע להם למכור את מוצריהם ללקוחות פוטנציאלים תמורת עמלה מסויימת מהמכירה.

*רשת השותפים – חברה אשר מתווכת בין יצרנים/מפרסמים לבין משווקי השותפים ובעצם יוצרת שוק של קונים מוכרים

*יתכנו מקרים בהם ישנו קשר ישיר בין השותפים לבין היצרנים/מפרסמים ובמצב כזה רשת השותפים יוצאת מהמשחק.

אוקי אז הבנו מי הם השחקנים במשחק ומה תפקידם, אז איך יצליח המשווק לגרום לבצע את הפעולה שבגינה הם מתוגמלים בעמלה?

אז קודם כל בואו נעשה סדר במודלי התשלום האפשריים.

CPA Cost per acquisition  – תשלום עבור מכירה – המשווק מקבל עמלה על כל מכירה ההתבצעה על ידי לקוחות אותם הפנה אל היצרן/מפרסם

CPL Cost per lead – תשלום עבור הפנייה – המשווק מקבל עמלה על כל לקוח אשר הוא שלח אל היצרן/מפרסם.

Rev-share חלוקת רווחים המסוכמת מראש בין האפילאייט לבין היצרן/מפרסם.

לדוגמא אם לקוח רכש מנוי מסוים על סך 100 ש”ח דרך האפילאייט וההצעה היא חלוקת רווחים 30/70 אחוזים בין היצרן לאפיליאייט, המשווק השותף יפוצה ב30 ש”ח מהעסקה.

אז איך בעצם מפרסמים

הנה כמה דוגמאות לדרכי הפעולה של האפילאייט אך חשוב לזכור כי האפיליאייט צריך לדעת למצוא בין מרחבי הרשת את פלח הלקוחות הרלוונטיים בשביל ההצעה שהוא מריץ.

תוכן – עמוד פייסבוק, בלוג, עמוד יוטיוב – נניח שאתם מנגנים על גיטרה, אתם פותחים בלוג העוסק בנגינה על גיטרה, אתם מעלים תוכן איכותי לבלוג לדוגמא, איך להחזיק את הגיטרה נכון איך לבצע אקורד וכו’…

לאחר זמן מה אנו מוספים לבלוג מודעות להצעות שאנחנו מקדמים כרגע ואם הגולשים יקליקו על המודעה ויעברו לאתר המסחר המוכר גיטרות ויבצעו רכישה אנו נרוויח את העמלה הסוכמה מראש עם היצרן/מפרסם.

קידום ממומן – Google AdWords, social , AdExachanges –  לרוב בצורת PPC (תשלום בעבור קליק) בניית קמפיין ממומן כדי להכיע ללקוחות הפוטנציאלים.

דיוור ישיר – Email marketing שליחת אימיילים לרשימת הלקוחות הקיימים כדי ליצור עניין מחדש.

 

איך שיווק שותפים הפך לשיטה הנפוצה ביותר קיום למציאת מקור הכנסה נוסף?

שוק של קונים ומוכרים קיים מאז המצאת המסחר, אין שום חידוש או המצאה חדשה בשיטת שיווק השותפים, אז איך בעצם השיטה תפסה?

התשובה העיקרית והמתבקשת היא שפשוט כולם שם, ואם אתה לא שם אתה לא קיים!

עם הוצאות פרסום גדלות משנה לשנה בעקבות הנהירה לאינטרנט בשנים האחרונות ובטח לאחר התחזקות הטלפון הנייד, הרבה מאוד מפרסמים מעדיפים “להוציא החוצה” את מחלקת הפרסום שלהם כדי לחסוף בהוצאות ולעבור למודל של ביצועים.

אם בעבר היה צריך לשלם לעובד שיכול להיות שגם לא מביא תוצאות שכר בסיס, פנסיה, בונוסים והפרשות כיום עסק יכול לעבור למודל ביצועים ולשלם לשותף עמלה בעבור כל פעולה שהעסק חפץ ביקרה, זאת אומרת תשלום בעבור ביצועים נטו, מודל החוסך לעסק הוצאות אדירות ובעצם מפריט למיקור חוץ את מחלקת השיווק של החברה, בשוק תחרותי כמו היום אנו רואים יותר ויותר עסקים עוברים למודל שיווק שותפים.

תוכנית שותפים