Welcome to:

NILA
Logo

שיווק באמצעות דיוור אלקטרוני

שיווק בבאמצעות דואר אלקטרוני הפך כלי חיוני עבור כל עסק מאז יומו הראשון של האינטרנט בעולם, אולם ישנם קמפיינים שמגיעים לתיבת הדואר הנכנס שלנו שהם זבל מוחלט שאנחנו לא מתייחסים אליו.

במאמר זה נסביר לכם מהו שיווק באמצעות דואר אלקרוני באמת ולמה כל החברות הגדולות והמובילות בעולם מתמידות להשתמש באמצעי.

שיווק בדוא”ל הוא סוג של שיווק ישיר המשתמש בדואר אלקטרוני כאמצעי תקשורת להפצת מסרים מסחריים או גיוס כספים לקהל. כל דוא”ל שנשלח ללקוח פוטנציאלי יכול להיחשב שיווק בדוא”ל. עם זאת, המונח אימייל מרקטינג מתייחס בדרך כלל ל :

חיזוק הקשר שלכם כמותג עם לקוחות חדשים ויישנים כאחד.

הגברת נאמנות הלקוחות שלכם למותג.

להגדיל את מאגר הלקוחות החדשים או לקוחות מתנדנדים והנעתם לביצוע הפעולה שאתם מעוניינים שיבצעו (רכישת מוצר או שירות, הורדת וובינר, השארת פרטים או כל מסר אחר שאתם מעוניינים להעביר ללקוחות שלכם.

 

לשיווק באמצעות דואר אלקטרוני יש מספר יתרונות מרכזיים :

תשואה מדויקת על ההשקעה ניתן לעקוב אחר הוכיח להיות גבוה כאשר נעשה כראוי. שיווק בדוא”ל הוא דיווח לעתים קרובות כמו השני רק כדי לחפש שיווק כמו טקטיקת השיווק המקוון היעיל ביותר.

המפרסמים יכולים להגיע למספר ניכר של מנויי אימייל שהצטרפו לקבלת הודעות דוא”ל בנושאים שמעניינים אותם.

מעל 50% מכלל משתמשי האינטרנט בעולם בודקים את תיבת הדואר האלקטרוני שלהם ע”ב יומי.

אימייל מאפשר למשווקים להגיע אל הצרכנים באמצעות הודעות מותאמות אישית, רלוונטיות ודינמיות.

ניתן להגיב באופן אוטומטי לאירועים צרכניים חשובים כגון רכישות או נטישת עגלת קניות.

שתי השאלות העיקריות שאתם צריכים לשאול את עצמכם הן למה וכמה : הן למה וכיצד צריך ללכת על שיווק בדוא”ל? ובכן הנה כמה מחשבות על העניין:

 

למה?

עלות – שיווק בדוא”ל הוא זול! בין אם אתה עושה את זה בעצמך, או באמצעות סוכנות שיווק בדוא”ל, שיווק למאות הצרכנים באמצעות הדוא”ל הולך לעלות לך הרבה הרבה פחות לעומת ערוצי פרסום אחרים.

הצלחה – הודעות דוא”ל יכולות להתמקד ספציפית לצרכן האידיאלי. ואם נוסיף את זה לעלות נמוכה משמעותית ביחס לכל ערוץ פירסום אחר נקבל יחס ה- ROI שיהיה מאוד קשה להשיג בערוצים אחרים.

 מדידות וגמישות – בעזרת הכלים הזמינים כיום, קל לעקוב אחר התנהגות המשתמשים שלכם להודעות האימייל הנשלחות כדי להבין אילו חלקים של מסע הפרסום שלך פועלים ואילו חלקים אינם. בעזרת הידע הזה, תוכל להגיב באופן מיידי כדי לשנות את אסטרטגיית מסע הפרסום שלך, אם יש צורך בכך.

אֵיך?

תכנון נכון –  של כל אימייל ואימייל שימו לב לפריסה / לתמונות / לצבעים.

רלוונטיות – אם אתה רוצה ששיעור התגובה של הלקוחות שלך לאימייל יעלה יש לנו שלוש מילים בשבילך, מיקוד, מיקוד ומיקוד נוסף. הפוך כל הודעת דוא”ל לאישית ככל הניתן.

תמריץ – אין דבר כזה ארוחות חינם? ובכן.. אם תציעו ללקוחות “ארוחות חינם”  תתפלאו עד כמה שיעור התגובה שלכם יעלה פלאים.

תזמון – אל תשלחו את הקמפיין שלכם באמצע הלילה, תכוונו לשעות היום של הלקוחות שלכם. אתם יכולים גם להתרכז בימים/שבועות/חודשים מסוימים שאתם יודעים שקיבלתם בהם תגובות מעולות לקמפיינים. זכרו! אתם יכולים לבדוק ולמדוד מה העיתוי שעובד הכי טוב עבורכם.

אינטגרציה – אל תסתמכו על שיטה אחת לשיווק, שיטות השיווק הטובות ביותר מנצלות מספר ערוצי תקשורת (IMC) שבו כל ערוצי השיווק שלהם עובדים במקביל יחד כדי ליצור שלם. במצב כזה שיווק בדוא”ל חייב להיות כלול! קמפיין הדוא”ל שלך חייב לשאת את אותה התמונה ואת ההודעה כמו כל הפעולות שלך. גם העיתוי של מסע הפרסום חייב לעבוד עם היבטים אחרים של תמהיל השיווק שלך.

העתק – כאשר בוחנים את הטקסט הפנימי עבור הדוא”ל שלכם עליכם לשקול את כל היבטי השפה, משורת הנושא עד חתימת הדואר שלך.

שורת הנושא – וזה הדבר הכי חשוב שתקראו בפוסט הזה או בכל פוסט אחר המדבר על שיווק באמצעות דואר אלקטרוני! הכל יושפע משורת הנושא שלכם! זה הדבר הראשון שהלקוח שלכם יקרא ברגע שיקבל את המייל ולפי זה הוא יחליט אם הוא פותח את המייל/מוחק/חוסם/מדווח על ספאם או כל דבר אחר. שבו וחישבו מה תיהיה שורת הנושא הטובה ביותר עבורכם ועקבו אחר התוצאות של כל שורת נושא שאתם משתמשים.

אז כן … שיווק בדוא”ל הוא מרכיב חיוני בתעשיות רבות. למדו להשתמש בכלי זה היטב וזה בהחלט יכול להשפיע על ההצלחה שלכם ושל החברה בבעלותכם.

שיווק באמצעות דואר אלקטרוני